beats by dre cheap

Obrazovanje - u čemu je problem?

Mislim da nema osobe u ovoj državi koja može dati jedan odgovor na pitanje u čemu je problem sa našim obrazovanjem. Možda članak na ovom linku daje samo natuknice svega onoga što muči naš obrazovni sistem.

http://www.6yka.com/novost/34199/horori-visokog-obrazovanja-republike-srpske

Ja sam vrlo malo vezana za Univerzitet. Iako sam izabrana u zvanje, praktično predajem samo jedan predmet kao vanjski saradnik i nisam kompetentna da pričam o suštinskim problemima. Mada nas oni susreću kroz TV i novine i donekle ljudima daju pravo da budu skeptični i misle da je svako živ na ovom svijetu kupio diplomu (ili napravio doktorat za 18 mj :).

Ipak znam da ima mladog kadra koji je voljan ostati na fakultetu i koji se istinski trudi da doprinese nauci i kopa kako zna i umije da to i ostvari. Koriste se razni EU projekti  koje fakulteti pokušavaju da implementiraju, ljudi odlaze vani na specijalizacije, rade u prestižnim laboratorijama, pišu neke radove i knjige, ali sve u svemu to je jako malo, nije sistemski riješeno i nije podržano od odgovarajućih struktura.

Mada moram da priznam da sam upoznala novog kantonalnog ministra Marjanovića i da samo mogu reći - pravi čovjek na pravom mjestu. Nadam se da će izdržati tamo i napraviti nešto. A i on sam je primjer kako se i bez podrške može napraviti prestižni institut za genetsko inžinjerstvo, napisati doktorat, objaviti rad, napisati knjiga.

Dakle takvih ljudi ima. Ali ih je malo. I nikako da dočekaju da ovi stariji odu u penziju pa da nešto više naprave na fakultetima. Teško je pronaći podršku među starim kadrom, jer ljudi ne razumiju šta znači moderno obrazovanje. Priznajem, da sam ja student, i meni bi sadašnji sistem ubio želju za učenjem.

Drugi problem je način izvođenja nastave. Znam ljude koji godinama predaju jedno te isto, na isti način. Neki još uvijek diktiraju na predavanjima. I toga ima puno. Ali znam i one koji mijenjaju predavanja, koriste najnovija saznanja, koriste moderne tehnologije, video prezentacije, časove sa edikativnim vježbama, ne traže da studenti bubaju napamet. Ali je takvih malo. I da bi neko bio kreativan u nastavi, prvo mora predavati predmet koji nudi mogućnost da iskažeš kreativnost (ne fiziku ili matematiku) i mora vidjeti kako to rade drugi. A malo je takvih mogućnosti posebno ako nisi studirao ili specijalizirao vani. Ako si "našeg fakulteta list" ne postoji mogućnost da spoznaš "drugačije".

Ali ja nisam htjela da pišem o fakultetima i našem obrazovnom kadru. Ja sam htjela da pišem o našim studentima. I da problem posmatram samo kroz iskustvo koje imam na svom predmetu koji je jedan od prvih sa kojim se studenti susreću kada zakorače na fakultet. Dakle još uvijek "neiskvareni" i ne znaju šta ih je snašlo. Al šta ću sada, odužio se ovaj post pa će opet ostati za naredni...

... by Tratinčica
http://tratincica.blogger.ba
14/02/2013 16:27