122 – Vaša policija

Ne znam jeste li primijetili da su po gradu postavljeni ovi plakati u kojima Naša policija pokušava da se približi građanima jednim novim, za ove prostore neviđenim, marketinškim pristupom.

Policija Kantona Sarajevo nam poručuje da je možemo nazvati kad god želimo i da će ona da doleti ko bez duše, i riješi sve probleme. Jer građani trebaju da imaju povjerenje u policiju, i policija će da opravda to povjerenje. Samo nazovite 122.

Sinoć je Tratinčica po prvi put u životu pozvala Policiju. Vjerovatno ohrabrena ovim pozivom. I stvarno, ne boli pozvati policiju. Samo ostaje otvoreno pitanje šta je dovoljno ozbiljan problem da policija reaguje odmah.

Uglavnom, kod nas u komšiluku se navečer okupljaju raja iz raznih gradova BiH koja radnim danima dolaze u jutranjim satima kako bi na vrijeme stala u red za vizu. I tako, od negdje 3 ujutro pa do 6-7 (kad je svejedno jer se svijet tada ustaje da ide na posao), u našoj maloj mahali rade motori praistorijskih automobila pod prozorom po cijelu noć (da im bude toplo dok sjede unutra), a gomila tih ljudi se okuplja ispod prozora i u razgovoru uz cigaru i smijeh, ulicu u toku noći pretvaraju u korzo. A ovo glede automobila, otprilike izgleda kao kad 5-6 golfova dvojki rade u isto vrijeme, bruji cijela ulica. A oni se kikoću, dovikuju, deru, lupaju vratima automobila. I tako svaki radni dan od 3 ujutro do 6-7 ujutro. Nekada sijelo počinje i ranije.

Raja ne može da spava, gori pola svjetala na zgradama okolo, ali za divno čudo, niko do sada nije intervenisao. Doduše grupice su uvijek bile manje, 1-2 automobila i maksimalno 4-5 ljudi.

Sinoć je počelo sa 3 automobila i grupom od 10 ljudi. Kad je to preraslo u pravo kafansko druženje pod prozorom, Tratinčica je odlučila da interveniše i ljubazno zamoli policiju da ljudima objasni da bi narod da spava. A nekako mi kućni odgoj ne dozvoljava da to uradim sa prozora spavaće sobe.

U 3:15, jedan osrednje ljubazni policajac mi je na moje 5 minutno staloženo izlaganje rekao "dobro" i spustio slušalicu.

U 4:00 grupica od 3 automobila i 10 ljudi je narasla na 5 automobila i 20 ljudi. Kada sam stala na prozor nisam mogla da vjerujem koliko ih ima. Zakrčili cijelu ulicu. Policija naravno nije intervenisala, tako da je sve ličilo na ulični protest uz brujanje automobila.

U 4:10 samo zvala opet. Poluljubazni policajac mi je rekao "ali ja sam javio policijskoj upravi vaše općine, valjda su reagovali". Pa reko nisu, deder opet vi njima javite.

U 4:45 su se motori utišali a ljudi nestali. Gdje i kako ne znam. Policiju vidjela nisam.

Ostaje zapisano da je policiji trebalo 1 i 30 minuta da dođe i upozori "grupicu" građana da narušavaju javni mir. Ali eto, ipak veselju nigdje kraja. Još samo 2 i 15 i trebalo je ustati na posao. Hvala 122! Nadam se da brže reagujete kada su u pitanju provale, krađe, tuče i ubistva.

19 komentara

  1. poznate su mi te price, ali se meni nekako ucinilo da ovim porukama policija pokusava da skine ljagu sa sebe (dakle opere se od takvih prica) i okrene novi list.
    medjutim, kao sto rekoh, valjda im treba malo vremena…

    smatram da bez obzira kakv da je problem, ako hoce da steknu povjerenje gradana, moraju da ucine da se svaki gradanin osjeti vaznim i kad ih pozove da prvo budu ljubazniji (tipa, “hvala gospodjo, poslacemo nekoga na teren”, a ne “dobro” iklepanje slušalice) a onda da svaki problem smatraju problemom. valjda ih ima dovoljno da reaguju.

    ako ako cuvaju javni red i MIR, ovo je bilo narusavanje javnog MIRA

  2. Nemam nista protiv derneka i galame vikendom i praznicima, ali imam protiv kada se to radi radnim danima. Helem, imala sam problema sa komsijama, koji su imali obicaj gore navedeno raditi npr. srijedom navece. Kad god sam zvala policiju, a zvala sam ih vise puta, vjeruj mi, na svaki poziv, bukvalno dodju za 10 minuta. U pitanju je opcina Centar.

  3. Trati ja sam ih jednom 4 sata cekao da dodju, covjek mi je nakon 4 sata rekao da njemu nista ne znaci opsi koji sam dao i da on ne zna koje je to mjesto, sljedeci put kad sam ih zvao rekao sam im adresu, nakon sto opet nisu dosli zvao sam da vidim zasto nisu dosli, kaze mi sef smjene a sto nisi rekao tako i tako – opisno. Ko vjeruje u policiju taj je naivan. Policija sluzi da uzme pare 50 togodisnjaku u jugi koji je prosao na zuto a ne da privede mladog majmuna u BMWu od 300 konja koji je prosao kroz 3 crvena sa 150 na sat. Kad takve stvari prihvatite i ocekivanja ce biti puno realnija. Ja svaki dan imam priliku da se uvjerim da nam je drzava za kurac, policija, opstina, name it. Cijeli rat nisam pozalio sto se nisam ispalio ali – sada u miru, sve vise zalim sto nisam. Uostalom imate na mom blogu mali osvrt na moje najnovije razocaranje.

  4. a sto se tice obijanja auta, prvi put kad su mi opuhali 30 tak cdova iz auta (dok sam bio naivan) jos dok je cd bio cener nazovem muriju jer sam nasao otvoreno auto i kazem obijeno mi je auto, tu i tu se nalazim, kontam, glupan, doci ce neko uzeti otiske, nesto uvidjaj, kaze tip sjedite u auto i dovezite ga na mariijn dvor. pa reko auto je obijeno, pa kaze moze li se voziti, pa reko moze, pa dovezite. tamo niko nije ni pogledao auto, sta je ukradeno – to, kada – tada, gdje – u pasazu kod galije. znamo mi ko je. dovidjenja. od tada do danas obijeno je 5-6 puta, jednom radi 2 steke ronhila, i sto prijavljivati onda bilo sta bilo kome ? kakvog hajra, gubljenje vremena. pogledajte kolicine rasutog stakla po parkinzima i bice vam sve jasno.

  5. policija je policija, da je milicija to bi druga prica bila…
    meni su obijali auto ja ih gledala, 2 puta; treci put ih zaganjao komsija, uhvatio oteglio do stanice, oni ih zapisali i kao krivicnu prijavu ce im poslati. pa sto ih ne pritvorit pita komsija. kaze dobri bosnjo iz smjene – znamo mi ko su nije njih problem naci…
    hajmo svi sad u obijanje auta i stanova nas ne znaju pa nas ne mogu naci…
    ha ja…

  6. @lunaw: mislim da ne bi bilo fajde..mami mi se desilo, i bilo je ono, uzeli otiske i ništa nisu našli..
    @burekblog: blizu 🙂
    @ludatrkazasrecom: dobar fazon 🙂 al onda bi trebalo zvati vatrogasce valjda 🙂
    @simpli: ma 15 minuta je super
    @strasna:kakav šupljak izgovor!
    @hybrid: ne smiju
    @darkness: 🙁
    @madmoiselle: i ja kazem…nedaj Bože
    @tivoli: ne bi ja mogla tako visoko, imam klaustrofobiju pa ne smijem u lift 🙂
    @SJ: ma nejbrhud je najs, samo nije navečer 🙂
    @gest: ista općina, prolazno 1:30 minuta 🙂

  7. trati, ne brini, dovoljno je da pozoves policijsku upravu tj. stanicu opstine u kojoj zivis, 122 zivkaju haman pa svi, ima dosta laznih poziva, al zato moras biti uporan 😀

    ja sam zvala 3 puta 122 kad je grupa od 6 mladica dosla u haustor da uzmu dozu, usput razbiju nekoliko prozora, helem prvi put sam cekala 5 minuta, nista se ne desava, drugi put sam rekla da cu ih tuziti ako hitno nekoga ne pozovu, i 3 put kad sam nazvala, u namjeri da uputim rijeci hvale, jer je policija dosla 🙂 rekli su mi gospodjo patrola je upravo sa tim mladicima u vasem haustoru, i rjesavaju problem, rekoh vidim zato i zovem, hvala, 🙂 i na kraju najpoznatija kletva, ne zatrebali mi 🙂

Komentariši